Multidisipliner yaklaşımlar pediatrik popülasyonun fiziksel ve duygusal ihtiyaçlarından sosyal refahına kadar bakımının tüm yönlerinin dikkate alınmasını sağlamaya yardımcı olabilir. Dolayısı ile;

• Etkinlik: sağlık alanında multidisipliner bir yaklaşımla beslenme ve diyetetik, çocuk gelişimi, eczacılık, hemşirelik ve tıp birimlerinde alanında uzmanlar tarafından genç araştırmacılara yönelik araştırma-geliştirme eğitimi düzenlemek amacıyla gerçekleşecektir.

• Etkinliğe kriterlere uygun genç araştırmacılar (araştırma görevlileri, lisans/yüksek lisans/doktora öğrencileri, pediatri alanında çalışan sağlık çalışanları) arasından belirlenmiş olan ve kurallara göre seçilecek 25 katılımcı katılacaktır.

 

• Etkinliğin amaç ve hedefleri:

– Genç araştırmacıların pediatri alanına yönlendirilmesi ve varsa endişelerinin giderilmesi,

– Multidisipliner araştırmaların öneminin vurgulanarak bu çalışmaların daha değerli olduğunun belirtilmesi,

– Ekip çalışmalarındaki niteliğin öneminin vurgulanması,

– Pediatri alanında farklı disiplinlerde çalışan eğiticilerin, araştırmacıların ve katılımcıların multidisipliner bir iş birliği ağı oluşturmasına katkı sağlaması,

– Farklı disiplinlerdeki güncel pediatri çalışmalarının incelenmesi,

– Katılımcıların multidisipliner bir araştırma planlamayı öğrenmesi hedeflenmektedir.

 

• Eğitim içerikleri:

– Ders içerikleri multidisipliner araştırmaların önemi çerçevesinde eğiticilerin hazırlayacağı sunumlar şeklinde olacaktır:

  • Eğiticinin yer aldığı daha önce yapılmış bir araştırmanın sunumu,
  • Özellikle klinikte vaka takibi yapan eğiticilerin vaka sunumu,
  • Bir araştırma planı yapılırken eğiticinin branşının o araştırmadaki yeri ve öneminin anlatıldığı sunum,
  • Araştırma planında eğiticinin branşının yöntem bölümündeki yerinin anlatıldığı sunum,
  • Eğiticinin branşına yönelik güncel yayınların konu-kapsam-yöntem ve içerik önerilerinin anlatıldığı sunum şeklinde planlanmıştır.

– Ders içeriklerinde laboratuvar analizleri, istatistik ve etik bölümlerinin anlatılacağı dersler bulunmaktadır.

– Derslerin anlatılması sonrasında etkinliğin son gününde katılımcılardan (farklı disiplinlerden bir araya gelecek şekilde oluşturulmuş gruplar olarak) bir araştırma planı yapması istenecektir.